اخبار و مقالات

​توقف صادرات، قیمت هندوانه را کاهش داد
تاریخ انتشار : 1395/4/21 ساعت 12:50:33

توقف صادرات، قیمت هندوانه را کاهش داد
۱۰:۴۷ (دوشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۵)
اخبار مرتبط
» دلایل گرانی خرماو هندوانه/ عرضه گسترده میوه‌های تابستانه به بازار
» هندوانه تا ۲ هفته دیگر ارزان می‌شود

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت:به دنبال توقف صادرات و مشکلات تولیدکننگان برخی از محصولات صادراتی از جمله قیمت هندوانه دچار تغییر و تحولاتی شد و به شدت کاهش یافت.

سید رضا نورانی رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی، با اشاره به تاثیر توقف صادرات در کاهش قیمت هندوانه اظهارداشت: طی سالهای گذشته عراق یکی از بازارهای صادراتی و تجاری کشور ما به شمار می رود که متاسفانه ثباتی در روند صادراتی آن وجود ندارد.
 
وی با اشاره به آنکه تصمیمات سیاسی و غیر سیاسی ناخود آگاه ضربه مهلکی به امر صادرات به عراق وارد می کند، گفت: طی چند هفته اخیر به دلیل عدم تمایل تجار عراقی به توسعه صادرات با ایران و مطرح شدن اخذ تعرفه بالا از سوی گمرکات عراق، صادرات برخی محصولات ممنوع شد .
 
نورانی ادامه داد: به دنبال توقف صادرات و مشکلات تولیدکننگان برخی از محصولات صادراتی از جمله قیمت هندوانه دچار تغییر و تحولاتی شد و به شدت کاهش یافت.
 
رئیس اتحادیه محصولات کشاورزی تصریح کرد: امر صادرات باید توام با بازاریابی، برنامه ریزی و انعقاد قرارداد بین کشورها باشد از این رو نمی توان تنها در زمانیکه بازار با کالای مازاد مواجه است نسبت به صادرات ان اقدام نمود چرا که در اینصورت سودی عاید تولیدکنندگان و صادرکنندگان نخواهد شد./  باشگاه خبرنگاران جوان